DPF co to jest?
Filtry cząstek stałych DPF są instalowane w układzie wydechowym silników Diesla w celu oczyszczenia spalin z cząstek stałych, które składają się głównie z niespalonego węgla w postaci sadzy, na której adsorbują inne substancje, zwłaszcza wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne i tlenki metali. . Jest używany od 1980 roku, a w silnikach samochodowych od 1996 roku. Ich wprowadzenie pozwoliło na częściową eliminację emisji czarnego dymu, charakterystycznego dla pojazdów z silnikami Diesla. Cząstki stałe w spalinach silnika Diesla.
Budowa i działanie filtra DPF
Filtry optyczne to przestrzennie ustrukturyzowane formy o silnie rozwiniętej powierzchni właściwej. Cząstki stałe osadzają się na porowatych ścianach lub włóknach wykonanych z metali, ceramiki. Skuteczność prawidłowo działającego filtra waha się od 85% do 100%, co oznacza, że do atmosfery uwalniane jest nie więcej niż 15% pierwotnej zawartości zanieczyszczeń w fazie stałej. Cząstki zgromadzone w filtrze do spalania wymagają temperatury około 550 stopni Celsjusza, natomiast średnia temperatura spalin to 150 stopni Celsjusza. Osiąga się to dzięki różnym procedurom, które spalają zawartość filtra.